« فلسفه عبادات جدید در ادیان آسمانیشرح شهادت امام رضا (ع) در منابع اسلامي »


خبرگزاری فارس: ایران در مصرف آنتی‌بیوتیک در خاورمیانه رتبه اول و مصرف لوازم‌آرایشی رتبه دوم را داراست


آقای یدالله سهرابی رئیس نظام پزشکی کشور در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) شهرستان نوشهر بیان داشت:

متاسفانه استان ما اولین رتبه را در چاقی و چهارمین رتبه را در دیابت به خود اختصاص داده است. اولین اقدامی که باید هر خانواده ای انجام دهد کم کردن روغن در آشپزی می باشد زیرا لازمه آن کم شدن چربی، دیابت و چاقی می باشد.

وی با اشاره به سنت تغذیه در قدیم و بیان فواید و فلسفه سفره های قدیمی افزود: مادربزرگ های ما در کنار کباب، سبزی ریحان، سماق و دوغ مصرف می کردند. در حالی که نسل ما با حذف ریحان و دوغ و جایگزین آن به نوشابه باعث مضرات و صدمات زیادی به بدن و سلامت خود شدند. فلسفه اینکه کباب را با ریحان مصرف می کردند این است که کباب یبوست ایجاد می کند که با ریحان این مشکل حل می شود.

وی در ادامه با آمار مصرف زیاد لوازم آرایشی در ایران و ابراز نگرانی در این خصوص افزود: لوازم آرایشی علاوه بر مضرات فراوانی که دارند مانع از رسیدن نور آفتاب به پوست و جذب ویتامین D می شود. همچنین سرب و چربی که در رژلب می باشد باعث آلزایمر و افزایش چربی خون در این زنان می شود.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و بیماری های واگیردار خاطر نشان ساخت: شما طلاب به عنوان سفیر ما که مسئولیت توزیع علم پزشکی را به عهده دارید باید آداب سرفه و عطسه نمودن را به اطرافیانتان یاد بدهید. قدیمی ترها همیشه همراه خود دستمال داشتندو هنگام عطسه یا سرفه آن را جلوی دهان و بینی خود قرار می دادند و این سنت خوبی بود و باید ادامه پیدا کند ولی اگر دستمالی همراه شما نبود، هنگام عطسه، کف دست را مانع قرار ندهید بلکه از آرنج خود استفاده کنید و با خم کردن آن، دهان خود را بین بازو و ساعدتان قرار دهید. زیرا در هنگام دست دادن با دیگران باعث انتقال میکروب نمی شوید. این آداب را به مردم یاد بدهید تا کشور ما به دومین مصرف کننده آنتی بیوتیک معرفی نشود.

   یکشنبه 22 آذر 1394


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 104
  • دیروز: 594
  • 7 روز قبل: 1671
  • 1 ماه قبل: 3842
  • کل بازدیدها: 119609

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر