? در عراق چه می‌گذرد!؟

سیدپویان حسین‌پور(فعال رسانه‌ای) نوشت:

احتمالا کم‌وبیش در جریان آنچه در عراق می‌گذرد قرار گرفته‌اید. البته باید دانست که بازنمای رسانه‌ای این ماجرا، به مراتب با واقعیات میدانی تفاوت دارد و کاملا در قالب بزرگ‌نمایی و اغراق رسانه‌ای به آن پرداخت می‌شود…

حقیقت این است که ماهیت اعتراضاتی که از دیروز در بعضی از شهرهای عراق صورت گرفته، بیشتر جنبه معیشتی و اقتصادی دارد و عمده حاضران در این تجمعات، جوانانی هستند که دغدغه‌های معیشتی و رفاهی دارند و آن‌چنان رنگ و بوی سیاسی و وابستگی به احزاب عراقی ندارند و این را می‌توان از صفحات جوانان عراقی در شبکه‌های اجتماعی به خوبی دریافت کرد.

در عین حال، طبیعی‌ست که باقیمانده‌های حزب بعث و هواداران صدام معدوم نیز از این اعتراضات مردمی، سوءاستفاده کرده و تلاش کنند هم آن را به سود خود مصادره به مطلوب کرده و در مسیر تقابل با دولت منتخب و قانونی عراق هدایتش کنند و هم با جوسازی رسانه‌ای، آن‌را به‌عنوان اعتراض بزرگ مردم عراق به ایران جلوه دهند..
درست مثل تجربه‌ای که ما ایرانی‌ها، در موج‌سواری‌های همیشگی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها از تجمعات صنفی و معیشتی مردم ایران داشته‌ایم.

این در حالی‌ست که اولا اوضاع عراق برخلاف القاء رسانه‌ای، نه آن‌چنان ملتهب و آشوب است و نه از کنترل دولت خارج شده و اتفاقا پیش‌بینی می‌شود که به برکت راه‌پیمایی عظیم اربعین حسینی که چندروزی‌ست در عراق شروع شده، به‌زودی بازیگوشی تفاله‌های بعثی، توسط خود مردم عراق پایان یابد.

@tollabolkarimeh ?

کلیدواژه ها: اختلاف, اربعین, ایران, عراق

موضوعات: اخبار, سياسي
   شنبه 13 مهر 1398نظر دهید »

 

انا لله و انا الیه راجعون

شیخ ابراهیم زکزاکی را در نیجریه به خاک و خون کشیدند؛ شیخ باقر النمر را در عربستان گردن زدند… شحاطه را در مصر تکه تکه کردند… فرزندان علی را در سوریه سر می برند و در بحرین به سیاهچال می اندازند…
کودکان یمنی زنده زنده می سوزند؛ شیعیان پاکستان در هراس مرگ و انفجارند و در لبنان تضحیه می شوند….
مرجع انگلیسی ساکت است و دنبال اسناد غسل مندوبه در 9 ربیع می گردد! در تمام این مصیبت ها پناه شیعه، ایران است. ایران، شیعه خانه ی اهل بیت علیهم السلام است.
سال پیش به گریبان مقدس ولایت می رسید و عبا از دوش نایب الامام (عج) می افتاد، شاید امروز ما هم هر روز سیاه پوش اعدام یکی از فرزندان فاطمه سلام الله علیها بودیم.


موضوعات: اخبار, سياسي
   دوشنبه 14 دی 1394نظر دهید »

دریادار فدوی فرمانده‌ی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به رشادت‌های سپاه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد:

سربازان شما منتظر فرمان هستند تا درس عبرتی تاریخی به شیطان بزرگ و ایادی موذی، میهمان‌کش و کودک‌کش آنها در منطقه بدهند.


سردار فدوی با تأکید بر اینکه در آماده‌ترین شرایط ممکن قرار داریم، گفت:

نشان دادن بخشی از توان رزمی و آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه موجب شد تا دشمنان از لزوم تغییر استراتژی دریایی خود سخن بگویند در حالی که آنچه آنها از ما می‌دانند نسبت به آنچه نمی‌دانند قابل قیاس نیست.


بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی


موضوعات: اخبار, سياسي
   چهارشنبه 15 مهر 1394نظر دهید »
گروه سیاسی- رجانیوز:

حوادث روز گذشته تهران در برابر سفارت انگلیس که یکی از شدیدترین تدابیر پلیسی برای یک برنامه دیپلماتیک بوده و از تردد و تجمع افراد کنار هم جلوگیری می شد تا هیچ گونه اعتراضی نسبت به بازگشایی سفارتخانه انگلیس انجام نشود، یادآور برخورد با طلبه های اصفهانی بود که به جرم استکبار ستیزی و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در مراسم تشییع شهدای غواص در این شهر، مورد برخورد عوامل امنیتی ترین دولت بعد از انقلاب قرار گرفتند.

حال به نظر می رسد با توجه به فجایع روز گذشته در برخورد گاز انبری با دانشجویان، بیش از همیشه چهره امنیتی دولت یازدهم برای افکار عمومی روشن شده است، و از لطایف روزگار است که چنین مجموعه ای مدعی برخورد آزاد یا مدنی! با منتقدان بویژه دانشجویان شود، لذا اگر در چنین دولتی جز باتوم و بازداشت برخورد دیگری با دانشجویان و نخبگان کشور صورت بگیرد باید تعجب کرد!


موضوعات: اخبار, سياسي
   سه شنبه 3 شهریور 1394نظر دهید »

به گزارش رجانیوز، امروز پنج شنبه روزنامه آرمان کاریکاتوری موهنی را علیه غواصان دست بسته منتشر کرد که به خوبی نشان می دهد اختلاف اصلی این طیف نه با حاضران در تشییع شهدا و شعارهای آنها علیه آمریکا، بلکه بر سر اصل شهدا و مقدسات است. چنانچه در این تصویر موهن منتشر شده از شهدای غواص، دستهای بسته شده آنها بر روی عورت هایشان قرار گرفته و با بدن های عریان در حال معراج به سوی خدا هستند!


برای دیدن تصویر به لینک زیر مراجعه شود


رجانیوز

فرهنگ نیوز

قم فردا


موضوعات: اخبار, سياسي, فرهنگي
   پنجشنبه 28 خرداد 1394نظر دهید »

 

رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام:

حالا در همین مذاکرات باز حرفهای تازه‌ای میزنند. [مثلا] بازرسی‌ها، گفتیم که اجازه نمیدهیم از هیچ‌یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد. میگویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم. من اجازه نمیدهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملّت ایران بخواهند بنشینند حرف بزنند.

 

   چهارشنبه 6 خرداد 13941 نظر »

 

تحلیل سخنرانی

 

آقای یامین پور در صفحه اینستاگرام خود نوشتند:

سخنرانی مقام معظم رهبری در اول فروردین را شاید بتوان انتقادی ترین بیانات ایشان نسبت به دولت یازدهم از ابتدا تا کنون دانست. به ویژه از این حیث که ایشان با تفکیک محبوبیت از مشروعیت به دولتی ها یادآوری کردند که دولت علیرغم اینکه فقط با هفت دهم درصد مشروعیت یافته ولی رقبا بازی را برهم نزدند و همین پیروزی شکننده را پذیرفتند و در آینده نیز علیرغم اینکه مشکلات اقتصادی محبوبیت دولت را کاهش خواهد داد لیکن باز هم مخالفان دولت مهم ترین حامیان مشروعیت دولت خواهند بود و این تفاوت ماست با یاغیان فتنه 88 به عبارتی اولین و  مهم ترین همدلی مخالفان با دولت، پذیرفتن و مشروع دانستن دولت بود علیرغم فقط هفت دهم درصد برتری!

 

اما مهم ترین نکته بیانات رهبری انتقاد شدید ایشان به رویه ی دولت در اتکای افراطی به خارج و سیاست خارجی بود. ایشان با طراحی یک دوگانه به روشنی به دولت اخطار دادند که به ظرفیت های درونی نظام برگردند و از خوش خیالی در اتکای به بیرون دست بردارند.

نکته مهم دیگر حمایت بی سابقه ایشان از رادیکال ترین منتقدان دولت یعنی ” دلواپسان” بود. معظم له بسیار به ندرت از یک جریان سیاسی در سخنرانی هایشان نام می برند ولی این بار با تکرار این نام به دولت تذکر دادند که انتقادات دلواپسان نه تنها جرم نیست بلکه از سر دغدغه است و به طور غیرمستقیم این نقد را اگر بدون نادیدده گرفتن زحمات و خدمات دولت باشد خود مصداقی از همدلی و هم زبانی دانستند. و سپس تذکر دادند که دولت منتقدان را تحقیر نکند و به آنها توهین روا ندارد و بالعکس. همنوا دانستن منتقدان با اسرائیل یا کم سواد و بی عقل و … خواندن آنها و حواله آنها به جهنم قبلا هم مورد اخطار رهبری قرار گرفته بود. و البته روشن است که ایشان خواهان اعتدال در نقد و پرهیز از سیاه نمایی توسط منتقدان هستند و برآیند این پرهیزهاست که از انسداد سیاسی جلوگیری می کند.

در آمیختن انتقادی ترین بیانات با مفهوم حمایت و همدلی و هم زبانی یک ابتکار بی نظیر در بیان رهبری بود که فقط هم از ایشان ساخته است. با این روش علیرغم طرح صریح دیدگاه ها و نقدها به خرده گیری و جبهه گیری هم متهم نمی شویم و دولت هم ” چک سفیدامضا” دریافت نمی کند.

 

 

 

 


موضوعات: اخبار, سياسي
   سه شنبه 4 فروردین 1394نظر دهید »

گفتی به پاس سال ها هدایت و رهبری جامعه؛

چیزی از شما نمی خواهم! جز این که حرمَتِ مرا نگه دارید و به اهل بیتم مهربانی کنید!


شاید لغت نامه آنان مهربانی را توهین معنا کرده بود!

و شاید هم آنان، شاگرد مردود مکتب خانه تان بودند!


آنان که با زبان قلم، تو را به سخره می گیرند؛ مسخره ی عالَمَند، و حسادت، عادت همیشگی شان!


ما، اما! دخیلِ عشق را بر سقاخانه مهربانی ات می بندیم و فریاد می زنیم:

لبیــک یا رسول الله .  .  .

 

توهین به پیامبر

 

حضرت محمد

   شنبه 27 دی 13931 نظر »

عکسی به تازگی در شبکه اجتماعی پخش شده که در اون ادعا شده که این دختر 8 ساله موقع انتظار برای سوار شدن به سرویس مدرسه قربانی اسیدپاشی شده اما این مطلب کذب محضه این خبر برای سال 91 هست این دختر دو و نیم ساله بوده موقع اسیدپاشی و در این عکس که عمل جراحی چشمش بوده چهار سال داشته که به همراه مادرش قربانی پدر معتادش شده
لینک خبر در سایت فرارو در دی ماه 1391 : http://fararu.com/fa/news/137209
دوستان لطفا پخش کنید

اسید پاشی


موضوعات: اخبار, سياسي
   چهارشنبه 7 آبان 13931 نظر »

نباید قانون نویسی را سیاسی کرد/ ربط اسیدپاشی به امر به معروف جفایی عظیم است/ برای برخی رسانه های داخلی متاسفم

آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت:غربی‌ها و ضدانقلاب طبیعی است که جنایت اسیدپاشی را به امر معروف و نهی از منکر وصل کنند اما من برای برخی از رسانه‌های داخلی که چنین کاری می کنند متاسفم.

 

 

 

برای خواندن ادامه خبر اینجــــا کلیک کنید.


موضوعات: اخبار, سياسي
   یکشنبه 4 آبان 1393نظر دهید »

1 3

فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 48
  • دیروز: 43
  • 7 روز قبل: 145
  • 1 ماه قبل: 634
  • کل بازدیدها: 114413

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر