سه کار عمده یک روحانی❗️

به‌طور خلاصه وقتی که یک روحانی را در نظر می‌گیریم، سه کار عمده بر عهده‌ی این روحانی است: هدایت فکری و معنوی، هدایت دینی، دوم، هدایت سیاسی، بصیرت‌افزایی سیاسی، و سوم، راهنمایی خدمات اجتماعی، غم‌خواری، خدمت‌رسانی برای متن جامعه. این سه کار، کار روحانی است. شما در هر شغلی از مشاغل روحانی باشید، یا هر سه کار را یا بخشی از این سه کار را قهراً باید انجام بدهید.


بیانات در دیدار با طلاب، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه‌ی تهران٩۵/٢/٢۵

   شنبه 3 خرداد 13991 نظر »

‏در تاریخ ثبت میشود که ما در یک حکومت دینی در قرن ۲۱، بساط مکان‌هایی را که روی آن تعصب داشتیم، جمع کردیم و با چرخ خیاطی و پارچه و الکل فضایش را پر کردیم و آنجا را به خط مقدم دفاع از بشر تبدیل کردیم.
ثبت میشود که «انسان دینی» خط شکن تکامل انسان بود.
عکس:حرم علی بن مهزیار

*محمدرضا اسماعیلی*

   جمعه 2 خرداد 1399نظر دهید »

اینک به متفاوت‌ترین روز قدس تاریخ نزدیک می‌شویم. روزی که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هیچگونه راهپیمایی در کشورمان انجام نمی‌شود و قرار است، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای به صورت زنده از طریق رسانه ملی برای مردم سخنرانی کنند. روزی که دیگر حاج قاسم سلیمانی در میان ما نیست، ولی راه و منش و اراده اش همچنان پر رهرو است. روزی که آمریکا و صهیونیست‌ها به شکننده‌ترین حالت خود طی ۴۰ سال گذشته رسیده اند، ولی جبهه مقاومت بالنده‌تر از همیشه است

   جمعه 2 خرداد 1399نظر دهید »

 

?نام کتاب: “من ادواردو نیستم”
?نویسنده: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
?انتشارات: شهید ابراهیم هادی
?تعداد صفحات: ۹۶

?توضیحات:
شهید ادواردو آنیلی، شهیدی که ثروت آنچنانی و موقعیت آنچنانی خود را رها کرده و عاشق دین مبین اسلام و مذهب شیعه میگردد و در نهایت در این راه به مقام شهادت می رسد.

شهید ادواردو آنیلی فرزند جیانی آنیلی، سناتور و میلیاردر ایتالیایی، صاحب کارخانه ماشین سازی فیات، فراری، اوبکو، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، چندین کارخانه صنعتی، بانک های خصوصی، شرکت های طراحی مد و لباس، روزنامه های لاستامپا، کوریره، دلاسرا و باشگاه فوتبال یوونتوس، در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد. 
او تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ التحصیل شد. 
اجداد ادواردو با راه اندازی کارخانه فیات در ایتالیا این صنعت عظیم را در آن جا بنا گذاشتند که امروزه بستگانش سهامدار عمده شرکت فیات، صاحب بانک ها و بیمه ها، باشگاه یوونتوس و … هستند. پدر ادواردو کاتولیک و مادرش یک پرنسس یهودی است.

ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می گوید: «زمانی که در دانشگاه نیویورک درس می خواندم، یک روز در کتابخانه قدم می زدم و کتاب ها را نگاه می کردم چشمم افتاد به قرآن و کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است. 
آن را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم، احساس کردم این کلمات، کلمات نورانی است و نمی تواند گفته بشر باشد، این بود که بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. این شد که آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می فهمم و قبول دارم.»

   پنجشنبه 1 خرداد 1399نظر دهید »

❓علت اختلاف علما در تعیین روز عید فطر چیست؟
♦️این اختلاف به دو علت است:
?۱- اختلاف در مبنا؛
مثلاً برخی از مراجع اختلاف افق را قبول ندارند، بنابراین در صورتی که مثلاً در عربستان ماه دیده شود، بنا بر فتوای آنان در همه جا عید است.

?۲- اختلاف در ثبوت هلال؛
مسأله ممکن است معتمدان در شهر خاصی ماه را مشاهده کرده و به مرجع خاصی اطلاع داده اند به طوری که برای او بینه شرعی حاصل شود؛ ولی به مرجع دیگری اطلاع داده نشود، لاجرم برای او بینه حاصل نشده و نمی تواند حکم به حلول ماه کند.

 

   چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399نظر دهید »

? فاجعه جمعیتی در ایران و انفعال دولت و لزوم رجوع به تعالیم اسلامی در زمینه افزایش فرزندآوری

?سخنان اخیر دکتر محمد اسماعیل اکبری( مشاور عالی وزیر بهداشت):

⚫️جهان در طول ۷۰سال گذشته حدود ۵سال پیر‌تر شده است، یعنی میانه سنی از ۲۶.۶ به ۳۱.۳ سال رسیده است، اما در ایران متاسفانه در حدود ۶۰ سال گذشته ۱۰سال پیر‌تر شده ایم و میانه سن از ۲۰.۲ سال به ۳۰سال رسیده است، این اتفاق ثابت نمی‌ماند و همچنان پیرتر می‌شویم.

?ما سالانه در حال پیر شدن هستیم. به طوری که در ۲۰سال بعد، از پیرترین کشور‌ها محسوب شده و در ۳۰ سال آینده پیرترین کشور جهان هستیم؛ به طوری که از هر ۳ نفر تقریبا یک نفر بالای ۶۰ سال سن دارد.

✔️در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۷۰هزار تولد از سال ۱۳۹۷ کمتر داشتیم و سال ۱۳۹۷ هم ۱۲۰ هزار تولد از سال ۱۳۹۶ کمتر داشتیم.

♦️امسال با کاهش ۱۷۰هزار نفری تولدها، نرخ رشد جمعیت به زیر یک درصد سقوط کرد و متاسفانه ساختار جمعیتی به هم خورد و نسبت سالمندان کمی بالاتر رفت.

?دنیا برای حل مشکل (کاهش و پیری جمعیت)، سال‌های طولانی است که برنامه ریزی کرده است.

✅ در کشور آلمان وزارتخانه‌ای تاسیس شده است، در این کشور برای ۳فرزند ماهانه قریب ۱۹۵ یورو و برای فرزند چهارم و بالاتر ۲۲۱ یورو در ماه پرداخت می‌کنند و نفرات بالا را بسیار بیشتر می‌دهند. ۷۰درصد ۴دوره درمان ناباروری را تامین می‌کنند.

✅اسپانیا برای تولد هر بچه ۲۵۰۰ یورو به خانواده کمک کرده‌اند.

✅کره جنوبی بیش از ۳هزار دلار می‌دهد.

✅فرانسه با تخصیص قریب ۵درصد از درآمد ناخالص ملی، بیشترین باروری را در کشور‌های اروپایی دارد.

✅کشور‌های شمال اروپا و ژاپن قوانین تشویق فرزندآوری دارند.

✅در روسیه فرمان فرزندآوری را آقای پوتین به عهده گرفته است و اقدامات اعجاب‌آوری انجام می‌دهد.

✅ در انگلستان معافیت مالیاتی برای فرزندان، ۳سال مرخصی، حقوق برای مادران حداقل اقدامات است.

✅ در کشور‌های پر جمعیتی، چون چین و هند همه قوانین به فرزند آوری تغییر کرده اند.

منبع: انتخاب نیوز، ۳۰ اردیبهشت


⛔️ در ایران بر خلاف اکثر کشورهای دیگر، دولت برخی قوانین را اجرا می کند که بر خلاف سیاست های افزایش جمعیت است.
به عنوان نمونه، یارانه حمایت معیشتی تا سقف پنج نفر در یک خانواده داده می شود و اگر خانواده ای بیش از سه فرزند داشت به فرزندان چهارم به بعد، یارانه حمایت معیشتی تعلق نمی گیرد.

? راه حل بحران جمعیتی ایران، بازگشت به تعالیم اسلامی در زمینه تشویق به فرزند آوری است و یکی از رسالت های متکلمان اسلامی، تقویت و تحکیم باورهای اعتقادی مانند تأکید بر رزاق بودن خداوند و اعتقاد به ربوبیت تکوینی خداوند متعال است که از جنبه روانی در تشویق مردم به فرزند آوری تأثیر زیادی دارد.

?«إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ»
ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﺻﺎﺣﺐ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ.»(الذاریات،٥٨)

✍حجت‌الاسلام دکتر جواد گلی

   چهارشنبه 31 اردیبهشت 13992 نظر »

 

♦️ بوی خوش انسانیت ?

?اینو روی شیشه ماشینم گذاشته بود، در صورتی که اگر نگفته بود من اصلا متوجه آسیب نمیشدم.

کلیدواژه ها: انسانیت, حق الناس

موضوعات: معراج السعاده
   سه شنبه 16 مهر 13981 نظر »

 

? باب اول، فصل دهم

سلام دوستان عزیز?
فایده علم اخلاق، تهذیب اخلاقه. و تهذیب اخلاق باعث میشه به سعادت ابدی برسیم.

نکته? اصلاح بعضی صفات یا در بعضی اوقات گرچه بی فایده نیست ولی موجب سعادت ابدیه نمیشه.
همون طور که به بدنی سالم میگن که از همه امراض خالی باشه.

کسی که به سعادت مطلق رسیده دیگه گوی سبقت از عالم جسمانیات ربوده و رسیده به عالم جمودات.


موضوعات: معراج السعاده
   شنبه 25 آذر 1396نظر دهید »

 

?باب اول، فصل نهم

سلام دوستای خوبم?❤️
خب ما تا الان متوجه شدیم هر کی سعادت ابدی میخواد باید از گناه دوری کنه و تا میتونه صفات و اخلاق خوب رو تو خودش تقویت کنه. برای این کار هم اول باید با صفات خوب و بد، اخلاق خوب و بد آشنا شد یعنی علمش رو بدست بیاری. جنس این علم هم با سایر علوم متفاوته.

?شاید سوال بشه چرا این علم برتره؟
جواب? شرافت هر علمی به شرافت موضوعشه! موضوع این علم هم، نفس ناطقه انسانیه است.
به اذعان قرآن، انسان طوری خلق شده که هم میتونه بدتر و پایین تر از حیوانات بشه? و یا بالاتر از فرشته ها?
ای نقد اصل و فرع ندانم چه گوهری
کز آسمان تو برتر و از خاک کمتری

?یکی از دلایلی که به این علم، “اکسیر اعظم” میگفتن بخاطر همین مساله ست که این علم میتونه انسان رو کمتر از حیوانات و یا بالاتر از فرشتگان کنه.

?علما اخلاق، علم بدون تزکیه رو اصلا قبول ندارن و بی نتیجه میدونن. بخاطر همینه که ما عده ای که ملبس به لباس علما هستن رو میبینیم که دلی سیاه دارن و بدتر از عوام هستن. اینا رو تزکیه نفسشون کاری نکردن.
پیامبر مهربان اسلام فرمودن: دو نفر پشت مرا شکستند: یکی عالمی که پرده شریعت را دِرَد و به علم خود عمل نکند، و دیگری جاهلی که آداب عبادت را نداند و بدون علم عبادت کند.


موضوعات: معراج السعاده
   چهارشنبه 22 آذر 1396نظر دهید »

 

?باب اول، فصل هشتم

سلام دوستای خوبم?

همون طور که میدونین یه کودک، از جمیع صفات خالیه. به مرور نفسش متصف به یه سری صفات میشه.

اگه یه بار کاری رو انجام بده، اثر ضعیفی رو نفسش میذاره ولی اگه دو بار انجام بده، این اثر قوی تر میشه و همین طور با تکرار اثر قوت بیشتری پیدا میکنه و میشه ملکه راسخه!

هممون وقتی به نفسمون مراجعه کنیم و خوووووب بررسیش کنیم، میبینیم گرفتار یه سری عادت ها و صفات هستیم چه خوب و چه بد ولی چون درگیر مسایل دنیوی هستیم، غافلیییییم?
تازه موقع مرگ، انسان توجهش به نفسش برمیگرده و میفهمه اوضاع روحی و معنویش در چه حاله?
همون طور که خداوند مهربون گفتن: پس در آن روز پرده از پیش دیده تو برداشته می شود، و چشم تو تیزبین می گردد، و اعمال خود را می بینی.
هر شخصی را لازم ساخته ایم عمل او را از خیر و شر در گردن او مانند طوق که از او جدا نمی شود. و در روز قیامت کتابی را که اعمال او در آن ثبت است به جهت او بیرون می آوریم، در حالی که گشاده باشد و بر او عرضه شود، آنگاه به او گفته می شود بخوان نامه عمل خود را، و کافی هستی تو از برای محاسبه خود.

?اونایی که تو دنیا اهل لهو و لعب و دنیا بودن میگن: چگونه است این کتاب که باقی نگذارده است از اعمال صغیره و کبیره را مگر اینکه شمرده است آن را.??

ان شالله که هممون احوالمون تو روز قیامت، احوال مومن ها باشه و زیر سایه رحمت و رضایت خدا، آرامش واقعی رو احساس کنیم?


موضوعات: معراج السعاده
   دوشنبه 20 آذر 1396نظر دهید »

1 2

فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 12
  • دیروز: 43
  • 7 روز قبل: 145
  • 1 ماه قبل: 634
  • کل بازدیدها: 114413

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر