« مناجاتاکسیر عسق »

عزاداری و سوگواری (برای رهبران الهی) از سنتهای حسنه ی فرهنگ تشیع است. شیعه در دامان این عزاداری ها و سوگواری ها توانسته است معارف خود را عرضه کرده و رهبران خود را به جهان بشناساند.

نکته ی مهم این است که این حالتها و عشق و محبت ها در مسیر آگاهانه و صحیح هدایت شوند و اثر سازنده و مثبتی به همراه داشته باشند. (وگرنه) نه تنها ارزشی ندارد بلکه آسیبی برای دین محسوب می شود.

دشمنان هم که نتوانسته اند در اصل این عزاداری ها خللی ایجاد کنند در صددند با رنگ مذهب و دین، عزاداری را از مسیر صحیح خارج کنند.

از جمله آسیبهایی که به این مجالس عزاداری (به ویژه عزاداری برای امام حسین علیه السلام) وارد شده، آسیبهای محتوایی است.

از جمله این آسیبهای محتوایی موارد زیر است:

1- تحریفات

2- اکتفا به مداحی و سینه زنی، بدون حضور واعظ توانمند و روحانی آگاه

امروزه گروه ها و فرقه های ضاله مانند وهابیت و حکومتهایی مثل اسرائیل و آمریکا در صدد از بین بردن دین اسلام و ضربه زدن به مذهب اهل بیتند. وهابیت با تهمتها و افتراءات فراوان و به مسخره گرفتن عزاداری و گریستن بر مصائب حسین بن علی (ع) به مبارزه برخاسته و شیعه را متهم به شرک می کند. استکبار جهانی و سازمان سیا هم بودجه فراوانی برای تخریب شیعه اختصاص داده و یکی از راهکارهای خود را تحریف در عزاداری امام حسین (ع) و سوق آن به مسیر غیر صحیح قرار داده است.

دکتر “مایکل برانت” یکی از معاونان سازمان سیا در کتاب خود با عنوان “نقشه ای برای جدایی مکاتب الهی” اینطور نوشته: “در گردهماییکه با حضور مقامات سازمان سیا برگذار شده و نماینده ای از سرویس اطلاعات انگلیس هم در آن حضور داشت این نتیجه حاصل شد که شیعیان، بیشتر از دیگر مذاهب اسلامی، فعال و پویا هستند. نتیجه اینکه: مستقیم نمی شود با شیعه روبرو شد. یکی از مواردی که باید روی آن کار می کردیم موضوع فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی بود که هر ساله این فرهنگ زنده می شود.”

مقام معظم رهبری (در این زمینه) می فرمایند: :دشمن ها نباید بتوانند مراسم مذهبی را از ما بگیرند. یکی از راه های آنان این است که (مراسم) را به خرافات آلوده کنند.”

منبع: آیین عزاداری نوشته ی ابراهیم ابراهیمی

کلیدواژه ها: محرم، عزاداري
   پنجشنبه 22 دی 1390
نظر از: الزهراء(سلام الله علیها) [عضو] 

سلام موفق باشید خوشحال می شیم به وبلاگ ماسر بزنید

1390/10/29 @ 08:43


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 0
  • دیروز: 209
  • 7 روز قبل: 1801
  • 1 ماه قبل: 4317
  • کل بازدیدها: 120138

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر