« ايده اقتصاد مقاومتى را تبيين كنيدهدف فشار اقتصادی دشمن جدا كردن مردم از نظام اسلامی است »

خانم سیده زینب حسینی همکار پژوهش در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها بیان داشت:

یکی از نشانه های کامل بودن دین اسلام، ضوابط و قوانینی است که برای زندگی بشر وضع کرده است. و این قوانین باعث می شود بشر از صراط مستقیم خارج نشود. در دین اسلام مومنین افرادی هستند که در صراط مستقیم قدم می زنند.

وی در ادامه گفت: در خطبه همام که معروف به خطبه متقین نیز هست، امام علی علیه السلام نشانه ها و ویژگی های اهل تقوا و مومنین را بیان کرده اند:

1. مومن زیرک و هوشمند است.

2. شادی اش در چهره و اندوهش در قلبش است.

3. به مشکلات دیگران رسیدگی می کند و توان دیدن مشکلات دیگران را ندارد.

4. انسان مومن خودش را برتر از دیگران نمی داند.

5. مومن، دلش دریاست. راز دیگران را برای کسی بازگو نمی کند.

6. مومن اهل ذکر است. این ذکر صرف اسماء خداوند نیست. بلکه حتی سخن استادی که در جواب سوال شاگردش گفته است نیز ذکر است.

وی خاطر نشان ساخت:

شکیبایی نیز یکی دیگر از نشانه های افراد مومن است. شکیبایی و صبر در مقابل مشکلات.

ان شاء الله همه ما جز مومنین و متقین باشیم. و این خصوصیات را در وجود خود افزایش دهیم.


موضوعات: اخبار, حوزه
   جمعه 9 اسفند 1392
نظر از: غلامرضایی [عضو] 

نقش تربيتي زن
نقش مادر، در تربيت كودك و ساختن انساني با شخصيت متعالي، بسيار قابل توجه است. امام خميني(ره) دامن پر مهر مادر را همچون كلاس درس مي داند كه تربيت در آنجا انجام مي شود و حتي نقش مادر را مهم تر و اساسي تر از پدر و حتي معلم مي دانند و اين مهم را امري شريف و الهي مي دانند.1 از نظر ايشان، زن يكتا موجودي است كه مي تواند از دامن خود افرادي به جامعه تحويل دهد كه بركاتشان نه تنها يك جامعه بلكه جامعه ها به استقامت و ارزش هاي والاي انساني كشيده شوند. و با علم به اين مهم است كه قدرت هاي عالم، سعي در انحراف و مصرفي نمودن و به فساد كشاندن بانوان در پيش گرفتند. زن به لحاظ ايفاي نقش تربيتي و مادري خويش در خانواده و به تبع آن در محوريت جامعه قرار مي گيرد و اين انديشه و باور، در سخنان امام اين گونه به تصوير كشيده مي شود. « از دامن زن، مرد به معراج مي رود.» يعني در رسالتي كه زن در انسان سازي به عهده دارد و زمينه ساز صعود و عروج انسان به سوي كمال، دامان زن مي باشد. پس تحول جامعه با زن آغاز مي شود.2
منابع:
1. برداشتي از كتاب «مجموعه مقالات»، ج2، ص 215
2. برداشتي از كتاب «آيين انقلاب اسلامي»، ص 315
======
تلاش در انجام تكاليف مادري، همسري و سازندگي اجتماعي
زن مسلمان بايد در راه فرزانگي و علم تلاش كند، در راه خودسازي معنوي و اخلاقي تلاش كند، در ميدان جهاد و مبارزه – از هر نوع جهاد و مبارزه اي – پيش قدم باشد، نسبت به زخارف دنيا و تجملات كم ارزش، بي اعتنا باشد، عفت و عصمت و طهارتش در حدي باشد كه چشم و نظر هرزه بيگانه را به خودي خود دفع كند، در محيط خانه، دلارام شوهر و فرزندانش باشد، مايه آرامش زندگي و آسايش محيط خانواده باشد، در دامن پر مهر و پر عطوفت و با سخنان پر نكته و مهر آميزش، فرزندان سالمي را از لحاظ رواني تربيت كند، انسان هاي بي عقده، انسان هاي خوش روحيه، سالم از لحاظ رواني و اعصاب و روحي، در دامن او پرورش پيدا كنند، و مردان و زنان و شخصيت هاي جامعه را به وجود بياورد. مادر از هر سازنده اي، سازنده تر و با ارزش تر است. بزرگترين دانشمندان، ممكن است مثلا يك ابزار بسيار پيچيده الكترونيكي را به وجود بياورند، موشك هاي قاره پيما بسازند، اما هيچ يك از اين ها اهميت آن را ندارد كه كسي يك انسان والا به وجود بياورد. و او مادر است. اين، آن الگوي زن اسلامي است.1
منبع:
1. ديدار آيت الله خامنه اي با گروهي از زنان 25/9/1371
======
قدر دانستن عظمت خود در جمهوري اسلامي
بانوان در نظام جمهوري اسلامي بايد قدر عظمتي را كه اسلام به آنان داده است، بدانند. دام مصرف زدگي را كه سرمايه داران چپاول گر جهاني بر گرد زن امروز دنيا تنيده اند، ضد ارزش هاي فرهنگ غربي، مانند برهنگي و معاشرت بي بند و بار با مردان و آلودگي به انواع فسادها را كه در كشورهاي پيشرفته و غالب كشورهاي عقب افتاده بر زندگي زنان حاكم است. به چشم تحقير و نفرت بنگرند و بدانند كه امروز زن ايراني كه در صحنه هاي سياست و كار و در ميدان هاي انقلاب با تقوا و پاكدامني حضور دارد، برترين زن دنياست و اين را مردان و زنان منصف و حق بين در همه جاي جهان تصديق مي كنند.1
منبع:
1. پيام آيت الله خامنه اي به ملت ايران در پايان چهلمين روز ارتحال حضرت امام خميني(ره) 23/4/1368
=======
شخصيت زنان در فرهنگ غرب
غرب، اگر چه با ابزارهاي پيچيده هنري و ارتباطي مي كوشد تا خود را مدافع حقوق بشر به وي‍ژه حقوق زنان معرفي كند و منادي آزادي زنان بنماياند، ليكن دقت نظر در فرضيه ها و تئوري هاي آنان و نيز آنچه در عمل، در جوامع غربي به ظهور و بروز رسيده، خلاف اين ادعاها را نشان مي دهد آمارهاي منتشر شده در غرب و هشدارهاي انديشه مندان غربي در خصوص خانواده، زنان، امنيت اجتماعي و شغل زنان، فساد و تباهي و آلودگي جامعه زنان، به خوبي پرده از ماهيت فرهنگ غرب در مورد زنان، برمي دارد.
فرهنگ غرب، فرهنگ برهنگي، لااباليگري جنسي، سوء استفاده هاي اقتصادي – سياسي از زنان، ستم به زنان در خانواده، ظاهر سازي و زيبانمايي مدني، فقدان امنيت براي بروز استعدادهاي معنوي و اخلاقي زنان، سستي و متلاشي شدن بنيان خانواده است. امروزه زنان در مهد دمكراسي، ظلمي بيش از گذشته روا مي شود و تنها هنرمند فرهنگ غرب، بسته بندي اين بهره كشي ها، ظلم ها و تبعيض ها در لفافه زيباي آزادي، تساوي و مشاركت اجتماعي است.

1392/12/09 @ 12:22


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 376
  • دیروز: 406
  • 7 روز قبل: 1176
  • 1 ماه قبل: 7154
  • کل بازدیدها: 123546

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر