« انسانیت یعنی این...ماجرای حضرت رقیه »

? در عراق چه می‌گذرد!؟

سیدپویان حسین‌پور(فعال رسانه‌ای) نوشت:

احتمالا کم‌وبیش در جریان آنچه در عراق می‌گذرد قرار گرفته‌اید. البته باید دانست که بازنمای رسانه‌ای این ماجرا، به مراتب با واقعیات میدانی تفاوت دارد و کاملا در قالب بزرگ‌نمایی و اغراق رسانه‌ای به آن پرداخت می‌شود…

حقیقت این است که ماهیت اعتراضاتی که از دیروز در بعضی از شهرهای عراق صورت گرفته، بیشتر جنبه معیشتی و اقتصادی دارد و عمده حاضران در این تجمعات، جوانانی هستند که دغدغه‌های معیشتی و رفاهی دارند و آن‌چنان رنگ و بوی سیاسی و وابستگی به احزاب عراقی ندارند و این را می‌توان از صفحات جوانان عراقی در شبکه‌های اجتماعی به خوبی دریافت کرد.

در عین حال، طبیعی‌ست که باقیمانده‌های حزب بعث و هواداران صدام معدوم نیز از این اعتراضات مردمی، سوءاستفاده کرده و تلاش کنند هم آن را به سود خود مصادره به مطلوب کرده و در مسیر تقابل با دولت منتخب و قانونی عراق هدایتش کنند و هم با جوسازی رسانه‌ای، آن‌را به‌عنوان اعتراض بزرگ مردم عراق به ایران جلوه دهند..
درست مثل تجربه‌ای که ما ایرانی‌ها، در موج‌سواری‌های همیشگی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها از تجمعات صنفی و معیشتی مردم ایران داشته‌ایم.

این در حالی‌ست که اولا اوضاع عراق برخلاف القاء رسانه‌ای، نه آن‌چنان ملتهب و آشوب است و نه از کنترل دولت خارج شده و اتفاقا پیش‌بینی می‌شود که به برکت راه‌پیمایی عظیم اربعین حسینی که چندروزی‌ست در عراق شروع شده، به‌زودی بازیگوشی تفاله‌های بعثی، توسط خود مردم عراق پایان یابد.

@tollabolkarimeh ?

کلیدواژه ها: اختلاف, اربعین, ایران, عراق

موضوعات: اخبار, سياسي
   شنبه 13 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 6
  • دیروز: 18
  • 7 روز قبل: 448
  • 1 ماه قبل: 2190
  • کل بازدیدها: 116417

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر