« جنگ نرم آمريكا عليه ايران (10)پيامك هاي مجعول »

صحابه پیامبر بود و مردی از مردان خدا، از معدود کسانی بود که وصیت پیامبر را بعد از در گذشت آن حضرت با جان و دل عملی کرده بود. شیعه بود، شیعه بی قید و شرط علی، علی ای که بعد از پیامبر سکوت را بهترین راه حل مشکلات زمان برگزید. مردی بزرگ و بافضیلت. بهتر بگویم با بصیرت، مردی که همه ظواهر دنیا با همه مردمان دوروی زمانش نتوانستن او را یک لحظه از راه راست خارج کنند.

او که در صفین و نهروان جنگاوری شجاع بود. بله آن مرد آگاه و عالم به حوادث زمان را می گویم. او که پیامبر همچون عمار و یاسر خبر شهادتش را داد. همان که همه دنیا اگر جمع می شدند، نمی توانستن عشق علی (ع) و اولاد علی را از او بگیرند. همان بنده خدا که راه را از بیراه می شناخت. امام علی درمورد ایشان فرمودند: ای اهل عراق، بزودی 7 نفر از شما در عزراء کشته می شوند مثل ایشان مانند اصحاب اخدود است. ( کتاب معرفت و تاریخ از نسوي که رزين غافقی از امام علی (ع) روایت کرده است.)

در سوره بروج درمورد اصحاب اخدود آمده: اخدود یعنی گودال، مردم نجران در جزیره العرب به مسیحیت، دین بر حق آن زمان بودند. پادشاه یمن، زونواس حمیری از این مسئله خشمگین شد و دستور داد گودالی حفر کنند و در آن آتش بیفروزند. به مسیحیان گفتن میان دین و آتش یکی را انتخاب کنند و عده زیادی را در آتش سوزاندن.

زمانی نگذشت که عده ای از شیعیان علی (ع) در عزراء کشته شدند. حجر بن عدی کندی کوفی و اصحابش در آنجا به خاک سپرده شدند. مقبره ایشان همیشه مورد احترام مسلمانان و شیعیان بود.ادراء سوریه را می گویم. همانجا که شهيدي را دوباره شهید می کنند. همان که علی (ع) گفته بود: « شگفت و تمام شگفت آن واقعه ای که بین ماه جمادی و ماه رجب وافع می شود.» ( علامه ظهرانی در کتاب امام شناسی، ج 12، ص 180ابن شهر آشوب در خطبه قصيه آمده)

 از این واقعه شگفت تر 1383 سال از شهادت این بزرگوار هنوز عقده صفین و نهروان را در دل داشتن. هنوز داغ شیعه علی بودن حجر بر دل آنها بود. می بینند که افرادی عرضی ادب و احترام می کنند. به زیارت این بزرگوار می آیند. گفتن خودش که نیست اما راهش که هست. نکند راهش را ادامه دهند. پس بیاییم بی احترامی به جسدش کنیم تا با این کار راهش را از بین ببریم. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد آن وهابی های لعنتی دائمی نمی دانستن که با این کار راه حجر بن عدی را زنده تر از قبل می کنند و بر رهروان آن بزرگوار افزوده می شود.

آن وهابی های لعنتی دائمی نمی دانند کار خود را چگونه توجیه کنند. می گویند که شیعیان مرده پرست هستن. یک مشت چوب و سنگ و آهن را زیارت می کنند. به قول آقای فاضل لنکرانی حقیقت شیعه به زیارت نیست بلکه به ولایت است. زیارت بکلی از آثار ولایت است. همان طور که حقیقت اسلام و ایمان بر حسب روایات به ولایت است.1

 

اللهم لولیک الفرج

 

1.    سایت آقای فاضل لنکرانی

 

زن مسلمان

کلیدواژه ها: حجر بن عدي

موضوعات: دلنوشته طلاب
   شنبه 21 اردیبهشت 1392


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 26
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 1118
  • 1 ماه قبل: 7147
  • کل بازدیدها: 123546

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر