« نصیحت زیبـــا× ضیافت دوم نهج البلاغه × »

متن و پاسخ شایعه

متن شایعه

 ”بیاییم آخوند بشویم آیا میدانید: آخوندها معاف ازسربازی هستند؟ آیا میدانید: آخوندها قاضی میشوند… در اداره ها استخدام میشوند… در وزارت ارشاد… گمرک و…کار میکنند اما هیچ اخوندی در کارخانه کار نمیکند؟ کمی فکر کنید ایا تاکنون اخوند رادر کارخانه به عنوان کارگر دیده اید؟ آنها بیشتر در شرکت نفت… وزارت خارجه… وزارت دادگستری و وزارت کشور مشعولند چون در انجا پول زیاد است آیا می دانید شغل اصلی آنان معلمی است ولی چون در اموزش و پرورش پول وجود ندارد حضور ی ندارند واین شغل را انتخاب نمی کنند آیا میدانستید دانشجویان باید ترمی بالای یک میلیون تومن بابت درس خوندن پرداخت کنن و آخوندا همین مقدار را بابت درس خواندن دریافت میکنند؟ آیا تا کنون دیده اید آخوندی برای شفای فرزندش یا خودش خود را به امام زاده یا صحن امام رضا زنجیر کند؟ آیا دیده اید آخوندی نذری درست کنه و بین مردم تقسیم کند؟ آیا دیده اید دادگاه محاکمه آخوندی پخش بشه؟ چرا دکتر بیکار داریم ولی هیچ آخوند بیکاری نداریم؟ بیایید آخوند بشویم! اینجا دیاریست ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻰ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺍﯾﺪﻩﻫﺎﻯ ﺑﻬﺸﺘﻰ ﻣﯿﻔﺮﻭﺷﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺳﻮﺍﺭ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻫﺎﻯ ﺿﺪ ﮔﻠﻮﻟﻪ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ و به بهترین بیمارستانهای دنیا میروند ﺗﺎ ﻭﺭﻭﺩﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺣﺪ ﻣﻤﻜﻦ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﻖ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯﻧﺪ… و مردم ساده دل را برای مداوا به امامزاده ها میفرستند!!! التماس تفکر 

 

پاسخ شایعه

1. روحانیون هم موظف به انجام خدمت سربازی هستند و در زمان تحصیل معافیت تحصیلی دارند. 

http://yon.ir/khedmat

2. تخصص و وظیفه اصلی روحانیون در حوزه علوم انسانی و تعلیم دین است؛ آیا نویسنده شبهه از اساتید دانشگاه نیز توقع کارگری دارد؟! بسیاری از روحانیون در کنار تدریس و تبلیغ دین، به شغلهایی مانند کشاورزی، راننده تاکسی، امور فنی و… مشغول هستند.

http://yon.ir/kaargar

http://yon.ir/keshaavarz

3. بر خلاف ادعای شبهه تنها در شهر قم 550 طلبه در آموزش و پرورش خدمت می کنند! رسالت روحانیون تعلیم دین به تمام افراد جامعه است، نه فقط دانش آموزان.

http://yon.ir/moaleme

4. تنها نیمی از دانشجویان کشور در دانشگاههای شهریه پرداز تحصیل می کنند و رقم ادعا شده برای تمام دانشگاهها و رشته ها موضوعیت ندارد!

http://yon.ir/shahrieh

5. شهریه طلاب به متغیرهایی مانند تاهل، معمم بودن، سطح تحصیل و… بستگی دارد که بعد از پایان 6 سال مقدمات به عددی بین 110 تا 400 هزارتومان در ماه می رسد.

http://yon.ir/tollab

6. کارهایی چون بستن گردن به درب و پنجره اماکن مقدس و… غیرعقلانی و بی‌فایده است و روحانیون بعنوان الگوهای روشنگری مردم، از این خرافات پیروی نمی کنند. توسل و اعتقاد آنها با مشاهده خیل عظیم ایشان در این اماکن مقدسه کاملا روشن است.

http://yon.ir/dakhil

7. آنها که با روحانیون ارتباط دارند، شاهد تهیه و توزیع نذری توسط آنها بوده اند. هم در داخل و هم در سایر کشورها، آنها پای ثابت این امور هستند.

http://yon.ir/Nazrr

8. روحانیون هم مانند سایرین در صورت ارتکاب اعمالی مغایر با قانون، بازخواست شده و در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه می شوند.

http://yon.ir/Dadgah

9. بیکاری پزشکان در حالیست که در مناطق محروم کمبود پزشک داریم اما برخی با حقوقهای 15 و 17 میلیونی هم حاضر به همکاری نشده اند! اکثریت روحانیون فاقد شغل رسمی و ثابت هستند و ضمن مشکلات معیشتی اما با ساده زیستی و توکل به خدا زندگی می کنند.

http://yon.ir/pezeskan

http://yon.ir/tollab2

10. تمام کشورها از مسئولان خود در برابر تهدیدها محافظت می کنند! هر امری علل و اسبابی دارد و استجابت دعا در کنار استفاده از علل و اسباب معنا می دهد. بزرگان در کنار توسل، مراجعه به پزشک را اسباب درمان می دانند.

http://yon.ir/bimari


حق جو وحق طلب باشیم

   پنجشنبه 1 بهمن 1394


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 115
  • دیروز: 172
  • 7 روز قبل: 1622
  • 1 ماه قبل: 3842
  • کل بازدیدها: 118208

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر