❓علت اختلاف علما در تعیین روز عید فطر چیست؟
♦️این اختلاف به دو علت است:
?۱- اختلاف در مبنا؛
مثلاً برخی از مراجع اختلاف افق را قبول ندارند، بنابراین در صورتی که مثلاً در عربستان ماه دیده شود، بنا بر فتوای آنان در همه جا عید است.

?۲- اختلاف در ثبوت هلال؛
مسأله ممکن است معتمدان در شهر خاصی ماه را مشاهده کرده و به مرجع خاصی اطلاع داده اند به طوری که برای او بینه شرعی حاصل شود؛ ولی به مرجع دیگری اطلاع داده نشود، لاجرم برای او بینه حاصل نشده و نمی تواند حکم به حلول ماه کند.

 

   چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399نظر دهید »

⚫️ ماجرای حضرت رقیه

❓این حرف درست است که شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی داستان حضرت رقیه را از تحریفات عاشورا می‌دانند؟


? پاسخ:

❌ آن بخش از کتاب حماسه حسینی که بحث انکار حضرت رقیه در آن هست، مربوط به يادداشت‌ها و فیش‌هایِ استاد مطهری هست کما اینکه در مقدمه کتاب به این نکته تصریح شده است. فیش یعنی موادِ خامی که یک گوشه نوشته میشود تا بعد در مورد آن تحقیق بشود. لذا اینجا اشتباه از انتشاراتی محترم بوده است.

✅ لهوفِ سید بن طاووس از معتبرترین مقاتلِ شیعه است که توسط علمای بزرگ تایید شده است. توی این کتابِ شریف بارها نامِ “رقیه” آمده است.

? در پایان کلام فقها در این رابطه فصل الخطاب باشد:

? آیت الله سیستانی: “حضرت رقیه در کتاب کامل بهائی ذکر شده و این کتاب از منابع معتبر شیعه می باشد".

? آیت الله تبریزی: “دفن این طفل خردسال در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت و ستم روا داشته‌شده بر ایشان دارد".

? آیت الله نوری همدانی: “در کتاب‌هایی چون کامل بهائی و نفس‌المهموم و کتاب‌های معتبر دیگر، دختر خردسالی که برخی نام او را رقیه نامیده‌اند و در شام به شهادت می‌رسد".

? آیت الله مکارم: “شکی نیست که دختر کوچکی از امام حسین در شام از دنیا رفت و در آنجا دفن شد و حرم فعلی منسوب به همان دختر است".



@tollabolkarimeh 

   شنبه 13 مهر 1398نظر دهید »

این تصویر جعلی و حاصل مونتاژ چهره نتیجه امام (ره) روی عکس یک مدل خارجی است!

 

برای دیدن شبهه و پاسخ به ادامه مطلب مراجعه شود.

 

ادامه »

   شنبه 10 بهمن 1394نظر دهید »

متن و پاسخ شایعه

متن شایعه
 خلاصه نامه‌ی آخوند خراسانی (بزرگ‌ترین مرجع وقتِ خودش) به آیة الله نائینی، در 100 سال پیش، درباره مضراتِ حکومت اسلامی (بسیار خواندنی‌ست):
1. دیگر ادیان هم ترغیب می‌شوند حکومتِ متعصب دینی تشکیل دهند و نزاع دینی شکل می‌گیرد.
2. وقتی روحانیون پا به حکومت بگذارند، دیگر نمی‌توانند عیوب خود را ببینند و توجیه می‌کنند و فسادها را نادیده می‌گیرند.
3. مسند روحانیت، مسندِ مبارزه با فساد است؛ و مسندِ حاکمان، همواره توأم با فساد. با این کار، هم مسند مبارزه با فساد را از دست می‌دهیم و هم روحانیت را مفسد می‌کنیم. وای به روزی که بگندد نمک / حتی اگر فاسد نشویم همه مفاسد را به گردن روحانیت می‌نویسند و دین نابود می‌شود.
4. علم حکومت‌داری و سیاست، یک علم و فن است؛ و روحانیون از این علم، حداقل تا الان کاملاً تهی هستند. ورود بدون علم و تجربه و فن به این حوزه بدون طی مراحل آن باعث آبروریزی برای روحانیون می‌شود. صرف این‌که روحانیون انسان‌های خوبی هستند که دلیل نمی شود هر علمی و هر فنی را بلد باشند.
5. آمال و آرزوی ما تبعیت حکومت از دین است در حالی‌که اگر حکومت را در دست گیریم، به تبعیتِ دین از حکومت دچار خواهیم شد.
6. چون مردم، ما را نایبان امام_زمان می‌دانند، انتظار دارند حکومت دینی هم، همان شرایط را ایجاد کند. و وقتی نتوانیم در آن سطح، عدالت را برقرار کنیم، نسبت به امام زمان و دین، سست عقیده می‌شوند.
7. اکنون که مناصب حکومتی نداریم ، این‌همه اختلاف نظر وجود دارد. اگر به حکومت برسیم، این اختلاف نظر، باعثِ چندپاره‌گیِ دین و ایجاد فرقه‌های جدید و آسیب به دین می‌شود
8. ما فقط سواد فقهی داریم. و چون فقیهِ خوبی هستیم (که تازه، همه‌‌ی ابوابِ فقه را هم نمی‌دانیم)، دلیل نمی‌شود که به علوم دیگر مانند مدیریت و … هم تسلط داشته باشیم. علم فقه، یک علم است با مسائل خودش؛ و ربطی به اداره‌ی جامعه و مسائل آن ندارد.
9. اسلام را در طول چندین قرن، حکومت اسلامی نگه نداشته است بل‌که حوزه های علمیه نگه داشته‌اند.
10. اکنون که دست ما به حکومت نرسیده است، اطرافیان ما چه کارها که نمی‌کنند! … وای به روزی که دست‌مان به حکومت برسد! بستگان ما، در صورت حکومت، از موقعیت استفاده خواهند کرد و باعث آبروریزی برای مرجعیت و دین اسلام خواهند شد و مردم آن‌ها را به پای ما می‌نویسند.
11. کسانى که مناصب حکومتى را در اختیار دارند، فریب‌کارى و ناراستى و دروغ‌گویى، از لوازم اولیه‌ی کار و شغل خود مى‌دانند؛ و شاید هم در پاره‌یى از موارد، امور آن‌ها بدون دروغ نمى‌گذرد؛ زیرا محتمل است که در پاره یى جاها به دلیلِ مصالحِ مهم‌ترى، دروغ گفتن براى آن‌ها مجاز باشد. اما به همین دلیل که اشغال این مناصب، با پرهیز از دروغ، منافات دارد (خوب و بد و درست و نادرست‌ش به کنار) علماى دین باید از این مناصب بپرهیزند؛ زیرا اگر بخواهند پابند راستى و صداقت باشند، امورشان نمى‌گذرد؛ و اگر هم بخواهند مثل بقیه سیاستمداران، هرجا که صلاح دیدند دروغ بگویند، این کار دو خطر بزرگ دارد؛ یکى این‌که خرده خرده، قبح دروغ در نظرشان از بین مى‌رود و تقید آنان به صداقت، در موارد دیگر متزلزل مى‌شود؛ و این امر، گرچه براى همه بد است ولى براى عالِمِ دین، از همه بدتر و خطرناک‌تر است. دیگر این که عامه مردم وقتى ببینند علماى دین (با هر عذرى، و لو موجه) در موارد متعدد دروغ مى‌گویند، کم کم این شبهه برای‌شان پیش مى‌آید که پس نکند در موارد دیگر، از جمله در احکام الهى و اعتقادات دینى و مذهبى نیز علماى دین به دلیل عذرهاى ولو موجه دروغ می‌گویند و آنگاه ایجاد چنین تصورى در اذهان عامه مردم، بسیار خطرناک است و بالمآل موجب بى اعتقادى آنان به مبادى و آداب دینى خواهد شد.
از کتاب«دیدگاه‌های آخوند خراسانی و شاگردانش»، نوشته آقای اکبر ثبوت، فصل اول، صفحه 18 به بعد. ”

پاسخ در ادامه مطلب

ادامه »

   چهارشنبه 7 بهمن 1394نظر دهید »

متن و پاسخ شایعه

متن شایعه

 ”بیاییم آخوند بشویم آیا میدانید: آخوندها معاف ازسربازی هستند؟ آیا میدانید: آخوندها قاضی میشوند… در اداره ها استخدام میشوند… در وزارت ارشاد… گمرک و…کار میکنند اما هیچ اخوندی در کارخانه کار نمیکند؟ کمی فکر کنید ایا تاکنون اخوند رادر کارخانه به عنوان کارگر دیده اید؟ آنها بیشتر در شرکت نفت… وزارت خارجه… وزارت دادگستری و وزارت کشور مشعولند چون در انجا پول زیاد است آیا می دانید شغل اصلی آنان معلمی است ولی چون در اموزش و پرورش پول وجود ندارد حضور ی ندارند واین شغل را انتخاب نمی کنند آیا میدانستید دانشجویان باید ترمی بالای یک میلیون تومن بابت درس خوندن پرداخت کنن و آخوندا همین مقدار را بابت درس خواندن دریافت میکنند؟ آیا تا کنون دیده اید آخوندی برای شفای فرزندش یا خودش خود را به امام زاده یا صحن امام رضا زنجیر کند؟ آیا دیده اید آخوندی نذری درست کنه و بین مردم تقسیم کند؟ آیا دیده اید دادگاه محاکمه آخوندی پخش بشه؟ چرا دکتر بیکار داریم ولی هیچ آخوند بیکاری نداریم؟ بیایید آخوند بشویم! اینجا دیاریست ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻰ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺍﯾﺪﻩﻫﺎﻯ ﺑﻬﺸﺘﻰ ﻣﯿﻔﺮﻭﺷﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺳﻮﺍﺭ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻫﺎﻯ ﺿﺪ ﮔﻠﻮﻟﻪ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ و به بهترین بیمارستانهای دنیا میروند ﺗﺎ ﻭﺭﻭﺩﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺣﺪ ﻣﻤﻜﻦ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﻖ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯﻧﺪ… و مردم ساده دل را برای مداوا به امامزاده ها میفرستند!!! التماس تفکر 

 

پاسخ شایعه

1. روحانیون هم موظف به انجام خدمت سربازی هستند و در زمان تحصیل معافیت تحصیلی دارند. 

http://yon.ir/khedmat

2. تخصص و وظیفه اصلی روحانیون در حوزه علوم انسانی و تعلیم دین است؛ آیا نویسنده شبهه از اساتید دانشگاه نیز توقع کارگری دارد؟! بسیاری از روحانیون در کنار تدریس و تبلیغ دین، به شغلهایی مانند کشاورزی، راننده تاکسی، امور فنی و… مشغول هستند.

http://yon.ir/kaargar

http://yon.ir/keshaavarz

3. بر خلاف ادعای شبهه تنها در شهر قم 550 طلبه در آموزش و پرورش خدمت می کنند! رسالت روحانیون تعلیم دین به تمام افراد جامعه است، نه فقط دانش آموزان.

http://yon.ir/moaleme

4. تنها نیمی از دانشجویان کشور در دانشگاههای شهریه پرداز تحصیل می کنند و رقم ادعا شده برای تمام دانشگاهها و رشته ها موضوعیت ندارد!

http://yon.ir/shahrieh

5. شهریه طلاب به متغیرهایی مانند تاهل، معمم بودن، سطح تحصیل و… بستگی دارد که بعد از پایان 6 سال مقدمات به عددی بین 110 تا 400 هزارتومان در ماه می رسد.

http://yon.ir/tollab

6. کارهایی چون بستن گردن به درب و پنجره اماکن مقدس و… غیرعقلانی و بی‌فایده است و روحانیون بعنوان الگوهای روشنگری مردم، از این خرافات پیروی نمی کنند. توسل و اعتقاد آنها با مشاهده خیل عظیم ایشان در این اماکن مقدسه کاملا روشن است.

http://yon.ir/dakhil

7. آنها که با روحانیون ارتباط دارند، شاهد تهیه و توزیع نذری توسط آنها بوده اند. هم در داخل و هم در سایر کشورها، آنها پای ثابت این امور هستند.

http://yon.ir/Nazrr

8. روحانیون هم مانند سایرین در صورت ارتکاب اعمالی مغایر با قانون، بازخواست شده و در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه می شوند.

http://yon.ir/Dadgah

9. بیکاری پزشکان در حالیست که در مناطق محروم کمبود پزشک داریم اما برخی با حقوقهای 15 و 17 میلیونی هم حاضر به همکاری نشده اند! اکثریت روحانیون فاقد شغل رسمی و ثابت هستند و ضمن مشکلات معیشتی اما با ساده زیستی و توکل به خدا زندگی می کنند.

http://yon.ir/pezeskan

http://yon.ir/tollab2

10. تمام کشورها از مسئولان خود در برابر تهدیدها محافظت می کنند! هر امری علل و اسبابی دارد و استجابت دعا در کنار استفاده از علل و اسباب معنا می دهد. بزرگان در کنار توسل، مراجعه به پزشک را اسباب درمان می دانند.

http://yon.ir/bimari


حق جو وحق طلب باشیم

   پنجشنبه 1 بهمن 1394نظر دهید »

متن شایعه

 ”فروش کفن ضد عذاب قبر یک میلیون سیصد و هفتاد و دو هزار تومن ناقابل به نیت 72 شهید کربلا… آیت الله تقویان یکی از علمای بزرگ شهر قم  که یکی از عالمان دینی و خطیبان مشهور در کشور است در دکان (فروشگاه) اینترنتی خود کفن های ضد عذاب قبر به قیمت 1،372،000 تومان میفروشد… قیمت یک کفن معمولی در کشور تنها 70 هزار تومان است. او گفته روی این کفن ها از پوست آهو ادعیه ها و اسماء الهی نوشته شده که مرده را در شب اول قبر از عذاب الهی دور می کند و از عذاب شب اول قبر کم می کند!! منتظر محصولات جدید ما مانند تله کابین عبور از پل صراط، جلیقه ضد آتش جهنم و امثالهم هم باشید…به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم 

 

پاسخ شایعه

1. چنین فروشگاه اینترنتی در کشور موجود نیست و هیچ فروشگاهی به آیت الله تقویان تعلق ندارد!

2. کفن ضد عذاب قبر واقعیت ندارد و با مبانی اعتقادی اسلامی در تضاد است!

3. فروش کفن ضد عذاب قبر، بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در سایتی در ترکیه تبلیغ شد! جزئیات شایعه عینا از این خبر کپی شده است!

4. این سایت وابسته به “جوبلی احمد هوجا” عالم دینی ترکیه است که در بدعتی عجیب و با قیمتهای گزاف دست به فروش یک سری کفن تقریبا معمولی زده است!

http://yon.ir/Kafan

5. کفن معمولی ۷۰ هزار تومان نیست، بلکه از ۱۵ هزارتومان در بازار یافت می شود!

http://yon.ir/Kafan1

6. عذاب قبر ناشی از اعمال ماست و برای نجات از آن، موثرترین راه دوری از بعضی اعمال چون سبک شمردن نماز، سخن‌چینی، دروغ گویی، غیبت کردن و… و انجام برخی دیگر چون شهادت، محبّت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، صلوات بر ایشان، زیارت امام حسین(ع)، نماز شب و… است.

http://yon.ir/Azaab1

7. تصویر شایعه مربوط به آیت الله تقویان نیست! این فرد روحانی ای خیاط به نام «عبدالامیر فاضل» می باشد که سالهاست در قم خیاط لباس طلاب است.

http://yon.ir/Faazel


حق جو وحق طلب باشیم

   یکشنبه 27 دی 1394نظر دهید »

ولادت حاصل از عمل زنا[1]به تنهایی علت تام و تمامی در شقاوت فرد و داشتن بغض اهل بیت علیهم السلام نخواهد بود؛‌ وچنین عملی فرزند حاصل از آنرا بکلی مسلوب الاختیار ننموده و وی را مجبور بر شقاوت نمی گرداند؛ بلکه چنین عملی زمینه ی میل به گناه و انحراف را در شخص فراهم می نماید که در صورتی که با مخالفت و مقاوت فرد همراه نباشد در نهایت به انتخاب چنین فردی مسیر زندگی اش به انحراف از صراط مستقیم ختم خواهد گردید، ‌که تبعا یکی از آثار چنین مسیری داشتن بغض اهل بیت علیهم السلام خواهد بود.

وجود چنین امری در دشمنانی که جایگاه عترت علیهم السلام را می شناختند و عارف به شخصیت و جایگاه آنان بودند؛ اما با این حال همواره با آنان دشمنی نمودند و در این میان برخی به قتل ائمه علیهم السلام اقدام نمودند امری واضح و آشکار است.

لذا دشمن داشتن و یا دوست نداشتن اهل بیت علیهم السلام در صورتی که همراه شناخت به جایگاه آنان نبوده باشد، به تنهایی بیانگر عدم طهارت مولِد نخواهد بود؛ زیرا تاریخ بیانگر حال افرادی است که زمانی جز دشمنان اهل بیت علیهم السلام به حساب می آمدند؛ اما با شناخت جایگاه آنان در زمره ی محبین اهل بیت علیهم السلام قرار گرفتند.

در روایات اهل بیت علیهم السلام روایات متعددی موجود است که دشمنی با اهل بیت علیهم السلام را ناشی از عمل زنا؛ رابطه ی مرد با همسر خود در حال حیض؛ داشتن نفاق،‌ خوردن مال حرام و… معرفی می نماید؛ لذا دشمنی با اهل بیت علیهم السلام تنها یک سبب نخواهد داشت؛ بلکه یکی از اسباب مهم آن زنا زاده بودن خواهد بود که در روایات متعددی از طریق عامه و خاصه بدان اشاره شده که ما در تایپیک بعدی به ذکر چند نمونه خواهیم پرداخت.


______________________________________________

[1] . و یا ولادت از عمل حرام همچون ولادت حاصل از رابطه ی با همسر در حال حیض.


   جمعه 23 آبان 1393نظر دهید »

پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند: «اگر حدیثی از قول من به شما نقل شد که با قرآن کریم و عقل مطابقت نداشت، آن را به سینه دیوار بزنید و نپذیرید»، حال مسئله دامادی حضرت قاسم علیه‌السلام و اهتمام حسین علیه‌السلام بدان، آن هم در چنین روز و شرایطی از همین موارد است. آیا خود ما باشیم، چنین خواهیم کرد؟!

تصور کنید [العیاذ بالله]، در شرایط کربلا و بهبه‌ی تاسوعا یا عاشورا، که از سویی تمام اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفته است - از سوی دیگر اهل بیت در محاصره هستند - از سویی دیگر تشنگی امان همه از مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودکان را بریده است و در نهایت همه منتظر فاجعه‌ای بزرگ و قتل عام هستند، یک دفعه امام حسین علیه‌السلام بفرماید: مراسم عقد و عروسی و حجله برپا کنید، تا هم قاسم داماد نشده شهید نشود و هم من دامادی او را ندیده از دنیا نروم؟!

بی‌تردید این تحریفات و دروغ‌ها همین‌طوری و از روی احساسات و نیز غفلت به واقعه‌ی عاشورا اضافه نشده است، بلکه هدفدار بوده است و امروزه نیز ترویج آن کاملاً هدفدار است، هر چند عده‌ای عوام، از روی خرافه و جهالت، عامل این ترویج باشند.

بدیهی است که با قبول این دروغ بزرگ، نگاه به امام حسین علیه‌السلام و نهضت جاودانه‌اش تغییر می‌یابد و نگاه به حضرت قاسم علیه‌السلام، از نوجوانی که آن قدر معرفت، ایمان، اخلاص دارد و آن قدر ولایت پذیر است که مرگ در این راه را «احلی من العسل - گواراتر از عسل» می‌داند، با نگاه به «قاسم داماد» که در وجد عقد و عروسی است، آن هم شب شهادت یا روز آن، بسیار متفاوت و حتی متضاد می‌گردد.

دشمنان چون نتوانستند این عشق و شور عاشقانه و نیز بیدار کننده و حرکت بخش شیعیان، که برای آنان دردسرساز بوده و هست را کنترل و خاموش کنند، سعی کردند تا با تحریفات خود نگاه را تغییر دهند. نگاهی که در آن نه تنها «معرفت و عشق» شور‌آفرین، بیدار کننده، جهت بخش و حرکت دهنده نیست، بلکه کاملاً تخدیر کننده است.

سعی دارند همه وقایع را از قیام برای «امر به معروف و نهی از منکر» و شعار قرار دادن «هیهات من الذّلة»، و مقابله با ظلم و بیداد و ستم و استکبار و کفر، به یک رومان، تراژدی و در نهایت فیلم هندی مبدل کنند!

به اغلب فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و هندی و ترکیه‌ای (جهان اسلام) که نگاه کنید، متوجه توطئه می‌شوید که سوژه اصلاً مهم نیست، بلکه محور داستان عشق و عاشقی و هوس زن و مرد نسبت به یک دیگر است.

به ما می‌گویند که اهل بیت علیهم‌السلام و نیز کربلاییان را الگوی خود قرار دهید. خُب حالا سؤال می‌کنیم که اگر پدری، یا عمویی که جای پدر است و نوجوانی دارد، در چنین موقعیتی قرار گرفت، به چه باید بیاندیشد و چه باید بکند؟! در اندیشه دامادی و زن دادن نوجوانش، آن هم در وسط جبهه، در حال محاصره، تشنگی و چند ساعت مانده به مرگ و شهادت بیافتد؟!

تردید نکنید که «قاسم داماد» - شهید فهمیده و نوجوانان مؤمن و مجاهد و ظلم ستیز و بصیر و از جان گذشته در راه اسلام و مسلمین بار نمی‌آورد، بلکه این کار و اثر ایمان و ولایت‌پذیری و شهادت طلبی «قاسم بن الحسن علیه‌السلام» است که نوجوانان و جوانان را در ایمان‌شان محکم و استوار می‌سازد.

وقتی در مراسم بزرگداشت کربلا، عاشورا و یاد و خاطره‌ی نوجوان برجسته‌ای چون «قاسم بن الحسن علیه‌السلام»، به جای تبیین جریانات انحرافی، معرفی اسلام یزیدی و امریکایی، تشریح علل و عوامل تخدیر و انحراف مسلمین، معرفی سردارانی چون ایشان و نیز ذکر مصیبت، سفره‌ی عقد بگسترانند، حجله‌ی نمادین بیارایند، شیرینی و گل و نقل و نبات پخش کنند، برای عزادار بیچاره چه می‌ماند و به کدام سو کشیده می‌شود؟!

شهید مطهری (تحریف‌های عاشورا):

«… از این بالاتر می‌گوید در همان گرما گرم روز عاشورا که می دانید مجال نماز خواندن هم نبود امام نماز خوف خواند و با عجله هم خواند. حتی دو نفر از اصحاب آمدند و خودشان را سپر قرار دادند و تا امام این دو رکعت نماز را خواندند، این دو نفر در اثر تیرهای پیاپی که می‌آمد از پا در آمدند. پس مجالی برای نماز خواندن به اینها نمی‌دادند. ولی گفته‌اند در همان وقت امام فرمود حجله عروسی راه بیندازید من می‌خواهم عروسی قاسم را با یکی از دخترهایم در اینجا لااقل شبیه آن هم که شده ببینم. من آرزو دارم، آرزو را که نمی شود به گور برد!

شما را به خدا ببینید حرف‌هایی را گاهی وقت‌ها از یک افراد خیلی سطح پایین می‌شنویم که می‌گویند من آرزو دارم مثلاً عروسی پسرم را ببینم، آرزو دارم عروسی دخترم را ببینم، به فردی چون حسین بن علی نسبت می‌دهند آن هم در گرما گرم زد و خورد که مجال نماز خواندن هم نیست!! و می‌گویند حضرت فرمود من در همین جا می‌خواهم دخترم را برای پسر برادرم عقد بکنم و یک شکل از عروسی هم که شده است من در اینجا راه بیاندازم! یکی از چیزهایی که از تعزیه خوانی‌های قدیم ما هرگز جدا نمی‌شد، عروسی قاسم نو کدخدا؛ یعنی نو داماد بود، در صورتی که این در هیچ کتابی از کتاب‌های تاریخی معتبر وجود ندارد. …»


   پنجشنبه 23 آبان 1392نظر دهید »

بسیار (با پیامک و …) شایع می‌کنند که امام حسین (ع) و یارانش را شیعیان کشتند؟!


ضد تبلیغ علیه کربلا، عاشورا و قیام حسینی (ع) بسیار تشدید شده است و این همه نه فقط به خاطر عظمت و تأثیر آن، بلکه به خاطر توجه روزافزون شیعیان و کلّ جهان اسلام به اهداف، پیام‌ها و آموزه‌های این قیام است. امروز شعار «هیهات منّ الذلة»، فریاد مسلمانانی از شیعه و سنّی است که علیه طاغوت‌های درونی و بیرونی و نیز ظلم و ظالم به پاخواسته‌اند و این نگاه و بازشناسی، درون و برون دشمنان اسلام و مسلمین، اذناب و البته ستون پنجمی‌ها را می‌سوزاند و قطعاً این ستون پنجمی‌ها نه شیعه هستند و نه سنّی و نه دلشان برای امام حسین (ع) سوخته است، بلکه:

«فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضًا وَلَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ» (البقره، 10)

ترجمه: در دلهای‌شان مرضى است و خدا بر مرض‌شان افزود و به [سزاى] آنچه به دروغ مى‌گفتند عذابى دردناك [در پيش] خواهند داشت.

الف - اما از آن جا که به قول امام سجاد علیه السلام «خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داد»، همین افتراهای آنها حامل پیام‌ها و اذعان‌هایی به حقایقی است که علیه آن جنگ نرم می‌کنند. از جمله:

الف/1: ضد تبلیغ علیه کربلا و عاشورا مبنی بر این که آن چه تاریخ و شیعیان می‌گویند دروغ است را خودشان نفی و خنثی می‌کنند، چرا که اذعان می‌کنند امام و یارانش در کربلا و عاشورا کشته شده‌اند.

الف/2: اقرار می‌کنند که به شهادت رساندن حضرت و یارانش به ناحق و عین ظلم می‌باشد و هر کس این کار را کرده است، ظالم است. چرا که سعی دارند گناه این ظلم برزگ را به گردن شیعیان بیاندازند. پس اقرار دارند که اصل کار محکوم است.

الف/3: از سوی دیگر ضمن بروز بیشتر بغض بی‌منطق خود، جهل شان را نیز نمودارتر می‌کنند و نشان می‌دهند که بدون هیچ مطالعه‌ای فقط حرف می‌زنند و شعار می‌دهند و در واقع چشم بسته مزدوری می‌کنند.

معاویه شیعه بود یا یزید؟ آل ابی سفیان شیعه بودند یا آل مروان یا بنی امیّه؟ عمر سعد شیعه بود یا ابن زیاد؟ شمر شیعه بود یا خولی یا حرمله؟ سنان بن انس که به گلوی حضرت شمشیر زد شیعه بود یا حكیم بن طفیبل که حضرت عباس (ع) را به شهادت رساند و لباسش را به غارت برد؟ حصین بن نُمَیر که در ظهر عاشورا به امام و نمازش اهانت کرد و حبیب بن مظاهر را کشت شیعه بود یا …؟

ب - اگر گفتند که گفته شده است برخی مثل شمر قبلاً در فلان سپاه بودند یا ابن ملجم خوارجی که حضرت علی (ع) را به شهادت رساند، قبلاً در جنگ‌ها شرکت داشت و …، بگویید: قبلاً خیلی‌ها، خیلی طورها بودند، ملاک حال فعلی افراد است. ما در همین عمر کوتاه انقلاب و نظام خودمان تجربه‌ها داشتیم. آیت الله العظمی داشتیم که در توطئه قتل امام خمینی (ره) نه تنها مخالف، بلکه حتی بی طرف نیز نبود - رئیس جمهور داشتیم که با منافقین هم پیمان شدند و به فرانسه گریختند - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم (مهاجرانی) که نوکر انگلیس از آب درآمد - نخست وزیر انقلابی داشتیم که به کف و صوت امریکا، انگلیس - اسرائیل و منافقین و بهایی‌ها و سلطنت طلب‌ها تکیه کرده و به حمایت آنها دل خوش کردند - به اصطلاح فلسفه شناس و اسلام شناس (سروش) داشتیم که اکنون حتی وحی الهی را «تجربه شخصی» می‌خواند و … .

ج -شیعه یعنی پیرو. بدیهی است کسی که پیرو کسی باشد، اقدام به مخالفت او نمی‌کند، چه رسد به دشمنی و قتل او. پس هیچ یک از کسانی که با امام حسین (ع) جنگیدند و یا حتی با زبان، ضد تبلیغ، شایعه، تهمت، کمک مالی، کمک تسلیحاتی، جنگ روانی و …، امکانات برای سپاهیان دشمن فراهم کردند و یا در طول تاریخ [تا قیامت] در این خط و جبهه قرار گرفته و می‌گیرند، از پیروان ایشان نبوده و نیستند و حتی نه تنها اهل سنّت نیز نیستند، بلکه اصلاً مسلمان هم نیستند. و قطعاً چنان چه حضرتش فرمود: حتی یک انسان آزاده نیز نیستند و از رحمت خدا بدورند (ملعون هستند - یعنی دور شده از رحمت).

و َلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُمْ

و خدا لعنت کند مردمى که شما را کشتند و خدا لعنت کند آنان كه تهيه اسباب کردند براى کشندگان شما تا آنها توانستند با شما بجنگند.

 


   سه شنبه 14 آبان 13921 نظر »

1 2

فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 29
  • دیروز: 43
  • 7 روز قبل: 145
  • 1 ماه قبل: 634
  • کل بازدیدها: 114413

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر