به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) نوشهر، شماری از طلاب این مدرسه به دیدار خانواده شهید مصطفی شیخ الاسلامی کندلوسی، مدافع حرم اهل بیت (ع) نایل آمدند.


خانم جهاندار مادر این شهید گفت: مصطفی با اینکه بعد از ماموریت های سنگین، خسته به خانه می آمد، همیشه به فکر کمک به من بود حتی در کارهای خانه. حال که به رفتارهای او فکر میکنم متوجه میشوم که او تمامی رفتارهایش خاص بوده است.


وی خاطر نشان ساخت: مصطفی میگفت باید به جنگ با تکفیری ها رفت تا جنگ به خاک ایران کشیده نشود و مردم در امنیت باشند.
و در آخر طلاب این مدرسه به زیارت مزار شهید مصطفی شیخ الاسلامی کندلوسی نائل گشتند.

 

 

   چهارشنبه 14 بهمن 1394نظر دهید »


حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) ضمن تبریک دهه فجر بیان داشت:


یکی از اقسام توحید، توحید افعالی می باشد یعنی اعتقاد به اینکه همه چیز به خدا برمی گردد و اوست خالق همه چیز. و این اعتقاد باید در رفتار و کردارمان نیز نهادینه شود. اگر در دل چنین اعتقادی داریم، در رفتار هم باید چنین باشیم.


وی در ادامه کی از نشانه های اخلاص در عمل و نیت را این گونه گفت: حب فی الله و بغض فی الله یعنی دوستی و دشمنی باید بخاطر خدا باشد. بسیاری از اختلافات اجتماعی، تعصبات قومی همه نشات گرفته از عدم وجود چنین نشانه ای می باشد. چون فلان کاندید همشهری من است، به او رای می دهم با اینکه می دانم فرد قابل اعتمادی نیست و برعکس، چون فلان کاندید، همشهری من نیست به او رای نمی دهم با اینکه می دانم صلاحیت لازم را دارد.


وی خاطر نشان ساخت: چه اشکالی دارد یک انسان فاسق را دوست داشته باشیم؟ به کجا ضرر می رساند؟ در جواب می گوییم بزرگ ترین ضررش غضب خدا و جری شدن آن فرد عاصی می باشد. وقتی می بیند فلان شخص بزرگ به او توجه دارد، دوستدارش است، به فسقش قوت می دهد و ابایی هم ندارد.

   چهارشنبه 14 بهمن 1394نظر دهید »

به همت معاونت پژوهشی مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) نوشهر دوره روش نویسندگی با حضور مرضیه قطب بهائی در جمع طلاب این مدرسه برگزار شد. در این دوره سه روزه ابتدا قطب بهائی مهارت های نویسندگی را به صورت کلی بیان کرد سپس به تحلیل هر یک از مهارت ها به صورت کارگاهی پرداخت.

 


موضوعات: اخبار, حوزه, پژوهش
   چهارشنبه 14 بهمن 1394نظر دهید »


خبرگزاری فارس: ایران در مصرف آنتی‌بیوتیک در خاورمیانه رتبه اول و مصرف لوازم‌آرایشی رتبه دوم را داراست


آقای یدالله سهرابی رئیس نظام پزشکی کشور در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) شهرستان نوشهر بیان داشت:

متاسفانه استان ما اولین رتبه را در چاقی و چهارمین رتبه را در دیابت به خود اختصاص داده است. اولین اقدامی که باید هر خانواده ای انجام دهد کم کردن روغن در آشپزی می باشد زیرا لازمه آن کم شدن چربی، دیابت و چاقی می باشد.

وی با اشاره به سنت تغذیه در قدیم و بیان فواید و فلسفه سفره های قدیمی افزود: مادربزرگ های ما در کنار کباب، سبزی ریحان، سماق و دوغ مصرف می کردند. در حالی که نسل ما با حذف ریحان و دوغ و جایگزین آن به نوشابه باعث مضرات و صدمات زیادی به بدن و سلامت خود شدند. فلسفه اینکه کباب را با ریحان مصرف می کردند این است که کباب یبوست ایجاد می کند که با ریحان این مشکل حل می شود.

وی در ادامه با آمار مصرف زیاد لوازم آرایشی در ایران و ابراز نگرانی در این خصوص افزود: لوازم آرایشی علاوه بر مضرات فراوانی که دارند مانع از رسیدن نور آفتاب به پوست و جذب ویتامین D می شود. همچنین سرب و چربی که در رژلب می باشد باعث آلزایمر و افزایش چربی خون در این زنان می شود.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و بیماری های واگیردار خاطر نشان ساخت: شما طلاب به عنوان سفیر ما که مسئولیت توزیع علم پزشکی را به عهده دارید باید آداب سرفه و عطسه نمودن را به اطرافیانتان یاد بدهید. قدیمی ترها همیشه همراه خود دستمال داشتندو هنگام عطسه یا سرفه آن را جلوی دهان و بینی خود قرار می دادند و این سنت خوبی بود و باید ادامه پیدا کند ولی اگر دستمالی همراه شما نبود، هنگام عطسه، کف دست را مانع قرار ندهید بلکه از آرنج خود استفاده کنید و با خم کردن آن، دهان خود را بین بازو و ساعدتان قرار دهید. زیرا در هنگام دست دادن با دیگران باعث انتقال میکروب نمی شوید. این آداب را به مردم یاد بدهید تا کشور ما به دومین مصرف کننده آنتی بیوتیک معرفی نشود.

   یکشنبه 22 آذر 1394نظر دهید »

حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) ضمن اشاره به دعای ” و انته بنیتی الی احسن النیات ” در مکارم الاخلاق بیان کرد:

خداوندا! نیتم را به بهترین نیات منتهی کن. نیت به چه معناست؟ تصمیم گرفتن و عزم برای انجام کاری را نیت گویند. در معارف دینی ارزش عمل انسان به نیت اوست؛ نیت خوب باشد، عمل ارزش دارد ولکن اگر نیت پلید بود، عمل هیچ ارزش معنوی پیدا نخواهد کرد ولو در ظاهر آن عمل، زیبا و خوب باشد.

وی با اشاره به حدیث معصوم(ع): نیت مومن بهتر از عملش است و نیت کافر بدتر از عملش، افزود: در شرح این حدیث مرحوم فلسفی فرمودند: نیت مومن به این دلیل برتر از عمل وی است که در عالم خارج، عمل وی یک چیز بیشتر نیست زیرا یک مورد مشخص است ولکن نیت مانند چشمه جوشان می باشد که انتهایی برای آن نمیتوان تصور نمود. کافر، باطنش پلید است و همواره نیت شر دارد ولو در عالم خارج تنها یک مصداق بدی انجام داده باشد.

وی گفت: طبق متون دینی، عمل انسان باید خالص باشد یعنی لازمه پذیرش عمل، خلوص نیت آن می باشد.و از این سخت تر اینکه خلوص نیت در عمل، استمرار داشته باشد. نگه داشتن این خلوص در عمل، کار دشواری است. عمل خالص یعنی چه؟ امام صادق (ع) می فرمایند: عمل خالص به آن عملی گویند که توقع و انتظار تشویق از دیگران نداشته باشی و تنها خدا تشویقت کند.

وی در پایان چند مصداق از نتایج نیت خیر و شر را این گونه بیان ساختند: نتایج نیات خیر عبارتند از: زیاد شدن توفیق، افزایش رزق و روزی، زندگی طیب و پاک، افزایش دوستی. و اما نتایج نیت شر: از بین رفتن برکت از زندگی، مانع از رسیدن به آرزوها، رسیدن به کذب و نفاق.

 

   چهارشنبه 18 آذر 1394نظر دهید »

حجت الاسلام محمدمهدی دیانی کارشناس امور دینی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) شهرستان نوشهر بیان داشت:

اگر حضرت زینب (س) نبود، کربلا در کربلا مدفون میشد. همه واقعه عاشورا توسط پیامرسانی به ما منتقل شد. حضرت زینب (س) مسئولیت بصیرت افزایی را داشتند. ما نیز باید این راه را ادامه دهیم، به جامعه امروز خود، بصیرت دهیم گرچه کار آسانی نیست.


وی در ادامه گفت: داشتن دو چیز در جامعه آلوده به فتنه و آفت مهم است: 1. چشمانی تیزبین 2. قدرت تشخیص حق از باطل. باید نفس خودمان را بشناسیم زیرا انسانی که نفس شناس باشد، میتواند تشخیص دهد که چه کسی دوست است و چه کسی دشمن!


وی خاطر نشان ساخت: ظلبه شهید طیب مختارآبادی در وصیت نامه خود درخصوص تشییع جنازه اش این چنین سفارش نموده است: عکس رهبرم را بر تابوتم بزنید تا مردم بدانند با اذن و فرمان ولی و رهبرم به جنگ رفته ام و دوم اینکه پرچم آمریکا را در مراسم من آتش بزنید تا مردم بدانند آمریکا هنوز هم دشمن ماست.

مراسم تشییع جنازه این شهید درست در زمان بالا گرفتن مسئله مذاکرات با آمریکا، صورت گرفت. این ها تیزبینی است. شهید حسین مختارآبادی فرمودند: شیعه نگاهش به دویست سال آینده است.



موضوعات: اخبار, فرهنگي, حوزه
   چهارشنبه 6 آبان 1394نظر دهید »

خانم سهیلا اسکندری کارشناس امور سیاسی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها شهرستان نوشهر بیان داشت:


کلیه اشخاصی که پیگیر سخنان مقام معظم رهبری هستند اذعان دارند بیشترین بیانات مقام معظم درخصوص اقتصاد مقاومتی و استقلال کشور در این موضوع می باشد. اما متاسفانه عده ای بیشتر تکیه و حواسشان به این است که اگر تحریم ها برداشته شود، مشکلات کشور برطرف خواهد شد.


اسکندری گفت: باید مدیریت داخلی داشت و الا با رفع تحریم ها، مشکلات باقی خواهد ماند. از طرفی آمریکا به دنبال مذاکره نیستند بلکه هدفشان نفوذ در ایران است. ایران هسته ای را نمی خواهند.


وی در ادامه گفت: با اندک بررسی در شبکه های ماهواره ای متوجه خواهیم شد که تعداد شبکه های فارسی زبان افزایش نموده. هدف اصلی دشمن، نفوذ در خانواده هاست. آنان میخواهند نظام خانواده را از بین ببرند.


وی خاطر نشان ساخت: در نامه پنجاه و دو امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر گفته شده کارگزاری که برای خود انتخاب میکنی از بیت صالح باشد، از خانه صالح باشد. دشمن همین را نشانه گرفته. نمی خواهد کارگزاران امام زمان (عج) از خانه های صالحین باشد.


موضوعات: اخبار, فرهنگي, حوزه
   چهارشنبه 22 مهر 1394نظر دهید »

به همت معاون پژوهش مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها شهرستان نوشهر جلسه کرسی آزاداندیشی با حضور اساتید و طلاب این مدرسه اجرا گردید. در این جلسه خانم زینب حسینی ارائه دهنده، خانم فاطمه عباس پور داور و خانم زینب قاسم پور استاد راهنما این جلسه بودند.

 

کرسی آزاداندیشی

 

   دوشنبه 4 خرداد 1394نظر دهید »

خانم فاطمه طبری کارشناس امور دینی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها شهرستان نوشهر ضمن تبریک روز زن و میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها بیان داشت:

19 فروردین، روز شرف الشمس است. روزی است که خورشید بیشترین تاثیر خود را بر روی زمین می گذارد. و این روز را به عنوان «آیت» برای ما نامگذاری نمودند. چه خوب است که از این خورشید به خورشید عالم تاب حضرت محمد (ص) برسیم.

وی گفت: خداوند در قرآن می فرمایند: ای مردم! تقوا پیشه کنید و بترسید از خدایی که شما را خلق کرد از نفس واحد.

هر زمان از کلمه «ناس» استفاده شده، غفلتی وجود داشت. خداوند می فرمایند نفس واحد یعنی هم زن و هم مرد از یک نفس خلق شدند و در این زمینه هیچ برتری ای وجود ندارد. تنها برتری، علم است. امام صادق (ع) می فرمایند: العلم نور. علم نور است. چراغ است. لذا زندگی فرد را روشن می کند و سوالی بدون جواب باقی نمی گذارد.

وی خاطر نشان ساخت: یکی از وظایف زن، مدیریت عاطفی است. و این مدیریت با نفس زن هم خوانی دارد و در فطرت زن نهادینه شده است. کلمه «الله» جلال خدا را دربردارد. و «زن» مظهر جمال خدا است. زیرا زن لطیف است. دارای روح و جسم لطیف است. زن به عالم ملکوت نزدیک تر است تا مرد.

   چهارشنبه 19 فروردین 1394نظر دهید »

حجت الاسلام محمود مشایخ کارشناس امور دینی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها شهرستان نوشهر بیان داشت:

از ” یا حسیت ” تا ” با حسین ” فرسنگ ها فاصله است. یا حسین در زبان است ولی با حسین در عمل. البته این بدان معنا نیست که مراسم عاشورا و عزاداری ها برپا نشود بلکه این ها لازم است ولی در کنارش نیز باید خود را رشد داد و سعی کرد همراه با امام حسین شویم. عملمان، حسینی شود.

وی خاطر نشان ساخت: عده ای در مراسم های محرم و صفر یا حسین می گویند ولی بعد از محرم و صفر، رفتارشان، مراسم عروسیشان، حجابشان و … همراه با حسین علیه السلام نیست. باید سعی شود این دو با هم رشد کنند.


موضوعات: اخبار, حوزه
   چهارشنبه 21 آبان 1393نظر دهید »

1 3 4

فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 1251
  • دیروز: 145
  • 7 روز قبل: 222
  • 1 ماه قبل: 2350
  • کل بازدیدها: 116586

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر