نرم افزار وبلاگ ” مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س)”

 

این نرم افزار مخصوص موبایل هست.

 

برای دانلود مستقیم اینجـــــــا کلیک کنید.

 

 

اطلاعات دانلود: مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س)

 

 

   چهارشنبه 24 تیر 1394


خبرگزاری فارس: ایران در مصرف آنتی‌بیوتیک در خاورمیانه رتبه اول و مصرف لوازم‌آرایشی رتبه دوم را داراست


آقای یدالله سهرابی رئیس نظام پزشکی کشور در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) شهرستان نوشهر بیان داشت:

متاسفانه استان ما اولین رتبه را در چاقی و چهارمین رتبه را در دیابت به خود اختصاص داده است. اولین اقدامی که باید هر خانواده ای انجام دهد کم کردن روغن در آشپزی می باشد زیرا لازمه آن کم شدن چربی، دیابت و چاقی می باشد.

وی با اشاره به سنت تغذیه در قدیم و بیان فواید و فلسفه سفره های قدیمی افزود: مادربزرگ های ما در کنار کباب، سبزی ریحان، سماق و دوغ مصرف می کردند. در حالی که نسل ما با حذف ریحان و دوغ و جایگزین آن به نوشابه باعث مضرات و صدمات زیادی به بدن و سلامت خود شدند. فلسفه اینکه کباب را با ریحان مصرف می کردند این است که کباب یبوست ایجاد می کند که با ریحان این مشکل حل می شود.

وی در ادامه با آمار مصرف زیاد لوازم آرایشی در ایران و ابراز نگرانی در این خصوص افزود: لوازم آرایشی علاوه بر مضرات فراوانی که دارند مانع از رسیدن نور آفتاب به پوست و جذب ویتامین D می شود. همچنین سرب و چربی که در رژلب می باشد باعث آلزایمر و افزایش چربی خون در این زنان می شود.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و بیماری های واگیردار خاطر نشان ساخت: شما طلاب به عنوان سفیر ما که مسئولیت توزیع علم پزشکی را به عهده دارید باید آداب سرفه و عطسه نمودن را به اطرافیانتان یاد بدهید. قدیمی ترها همیشه همراه خود دستمال داشتندو هنگام عطسه یا سرفه آن را جلوی دهان و بینی خود قرار می دادند و این سنت خوبی بود و باید ادامه پیدا کند ولی اگر دستمالی همراه شما نبود، هنگام عطسه، کف دست را مانع قرار ندهید بلکه از آرنج خود استفاده کنید و با خم کردن آن، دهان خود را بین بازو و ساعدتان قرار دهید. زیرا در هنگام دست دادن با دیگران باعث انتقال میکروب نمی شوید. این آداب را به مردم یاد بدهید تا کشور ما به دومین مصرف کننده آنتی بیوتیک معرفی نشود.

   یکشنبه 22 آذر 1394نظر دهید »

حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) ضمن اشاره به دعای ” و انته بنیتی الی احسن النیات ” در مکارم الاخلاق بیان کرد:

خداوندا! نیتم را به بهترین نیات منتهی کن. نیت به چه معناست؟ تصمیم گرفتن و عزم برای انجام کاری را نیت گویند. در معارف دینی ارزش عمل انسان به نیت اوست؛ نیت خوب باشد، عمل ارزش دارد ولکن اگر نیت پلید بود، عمل هیچ ارزش معنوی پیدا نخواهد کرد ولو در ظاهر آن عمل، زیبا و خوب باشد.

وی با اشاره به حدیث معصوم(ع): نیت مومن بهتر از عملش است و نیت کافر بدتر از عملش، افزود: در شرح این حدیث مرحوم فلسفی فرمودند: نیت مومن به این دلیل برتر از عمل وی است که در عالم خارج، عمل وی یک چیز بیشتر نیست زیرا یک مورد مشخص است ولکن نیت مانند چشمه جوشان می باشد که انتهایی برای آن نمیتوان تصور نمود. کافر، باطنش پلید است و همواره نیت شر دارد ولو در عالم خارج تنها یک مصداق بدی انجام داده باشد.

وی گفت: طبق متون دینی، عمل انسان باید خالص باشد یعنی لازمه پذیرش عمل، خلوص نیت آن می باشد.و از این سخت تر اینکه خلوص نیت در عمل، استمرار داشته باشد. نگه داشتن این خلوص در عمل، کار دشواری است. عمل خالص یعنی چه؟ امام صادق (ع) می فرمایند: عمل خالص به آن عملی گویند که توقع و انتظار تشویق از دیگران نداشته باشی و تنها خدا تشویقت کند.

وی در پایان چند مصداق از نتایج نیت خیر و شر را این گونه بیان ساختند: نتایج نیات خیر عبارتند از: زیاد شدن توفیق، افزایش رزق و روزی، زندگی طیب و پاک، افزایش دوستی. و اما نتایج نیت شر: از بین رفتن برکت از زندگی، مانع از رسیدن به آرزوها، رسیدن به کذب و نفاق.

 

   چهارشنبه 18 آذر 1394نظر دهید »

با همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاهی در این مدرسه برپا گردید.



   شنبه 16 آبان 1394نظر دهید »

 

با همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) نوشهر مسابقه پژوهشی با موضوع بصیرت عاشورایی؛ بیداری اسلامی برگزار گردید.

   سه شنبه 12 آبان 1394نظر دهید »

 

 

موضوع کرسی آزاد اندیشی : اثبات امامت امام علی(ع) با تکیه بر حدیث غدیر      

تاریخ:94/7/6

استان:مازندران     شهر: نوشهر    مدرسه علمیه : صدیقه طاهره(س)  استاد ­ارائه­ کننده : خانم خدابنده 

   استاد ­منتقد : خانم غلامرضایی  داور :  آقای قائمی


 

 

   دوشنبه 6 مهر 1394نظر دهید »

 

با همت معاونت پژوهش فراخوان مقاله ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با موضوع گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه؛ موانع و راهکارها برگزار گردید.

   پنجشنبه 26 شهریور 1394نظر دهید »

فراخوان مقاله

   یکشنبه 15 شهریور 1394نظر دهید »

به همت معاون پژوهش مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها شهرستان نوشهر جلسه کرسی آزاداندیشی با حضور اساتید و طلاب این مدرسه اجرا گردید. در این جلسه خانم زینب حسینی ارائه دهنده، خانم فاطمه عباس پور داور و خانم زینب قاسم پور استاد راهنما این جلسه بودند.

 

کرسی آزاداندیشی

 

   دوشنبه 4 خرداد 1394نظر دهید »


امروز مورخ 18 بهمن ماه سال 93

مهمان صبح گاه؛ استاد خانم عباس پور مشاور مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س)

طلبه امروزی

موضوع: نحوه ارتقا ارتباط با دیگران

 

1. خوب شنیدن

2. مطالعه کردن در زمینه نحوه گفتار و رفتار

3. ارتباط غیر کلامی خود را بها بدهیم (اشارات، نگاه کردن، نشست و برخاست و . . .)

4. سوال کردن به جا و به موقع

5. مذاکره با هم (ارتباطی صحیح است که به جای بیرون راندن طرف مقابل از میدان کاری کنیم تا هر دو سود ببریم.)

6. یادداشت برداری از بحث و گفتگو

7. در جمع صحبت کردن

8. از کنار بازخوردها به آسانی نگذریم ( سعی کنیم نسبت به بازخوردها نگرش مثبت داشته باشیم)

9. بر کشمکش پیروز شویم

   شنبه 18 بهمن 1393نظر دهید »

امام علی علیه السلام:


در روی زمین چیزی نزد خداوند سبحان گرامی تر از نفسی که مطیع فرمان او باشد، وجود ندارد.

 

تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص 182، ح 3408

   پنجشنبه 20 شهریور 1393نظر دهید »

1 3

فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
حضرت زهرا (س): خدايى رَا حمد و سپاس گوييد كه به خاطر عظمت و نورش ، هر كه در آسمانها و زمين است به سوى او وسيله مى جويد و ما وسيله او در ميان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جايگاه قدس او و حجّت غيبى و وارث پيامبرانش هستيم.
جستجو
موضوعات
صلوات
بالابر

دريآفت كد بـالآبـر حجاب

آمار
  • امروز: 1240
  • دیروز: 145
  • 7 روز قبل: 222
  • 1 ماه قبل: 2350
  • کل بازدیدها: 116586

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

کد ِکج شدَنِ تَصآویر